Pracownia Dramaturgiczna - Teatr Nowy im. Kazimierza Dejmka w Łodzi
marzec 2024
  • 1

    Wszyscy jesteśmy dziwni

    Nowy i Młodzi
    Mała Scena19:15
    kup bilet
  • 2

    Śmierć komiwojażera

    Dramat
    Duża Scena19:00
    kup bilet
  • 3

    Śmierć komiwojażera

    Dramat
    Duża Scena18:00
    kup bilet
  • 4

    W kieszeni sceny

    Mała Scena10:00
    kup bilet
  • 5
  • 6

    Antygona w Nowym Jorku

    Dramat
    Mała Scena09:00
    kup bilet
  • 7
  • 8

    Testament Szekspira

    Monodram
    Mała Scena10:00
    kup bilet

    Śmieszy cię to?

    Farsa
    Duża Scena19:00
    kup bilet

    Scena IMPRO

    Komedia
    Mała Scena19:15
    kup bilet

    Scena IMPRO

    Komedia
    Mała Scena21:15
    kup bilet
  • 9

    Śmieszy cię to?

    Farsa
    Duża Scena19:00
    kup bilet

    Testament Szekspira

    Monodram
    Mała Scena19:15
    kup bilet
  • 10

    Znikomość

    Monodram
    Mała Scena17:15
    kup bilet

    Śmieszy cię to?

    Farsa
    Duża Scena18:00
    kup bilet
  • 11

    W kieszeni sceny

    10:00
    kup bilet
  • 12

    Znikomość

    Monodram
    Mała Scena10:00
    kup bilet
  • 13
  • 14

    Beze mnie jesteś nikim

    Dramat
    Mała Scena10:00
    kup bilet

    Śmieszy cię to?

    Farsa
    Duża Scena19:00
    kup bilet
  • 15

    Śmieszy cię to?

    Farsa
    Duża Scena19:00
    kup bilet

    Beze mnie jesteś nikim

    Dramat
    Mała Scena19:15
    kup bilet
  • 16

    Hamlet we wsi Głucha Dolna

    Satyra
    Duża Scena19:00
    kup bilet

    Wszystko o kobietach

    Komedia
    Mała Scena19:15
    kup bilet

    Scena IMPRO

    Komedia
    Mała Scena21:15
    kup bilet
  • 17

    Wszystko o kobietach

    Komedia
    Mała Scena17:15
    kup bilet

    Hamlet we wsi Głucha Dolna

    Satyra
    Duża Scena18:00
    kup bilet
  • 18

    W kieszeni sceny

    10:00
    kup bilet
  • 19
  • 20

    My, psy

    Dla dzieci
    Duża Scena09:00
    kup bilet
  • 21

    Seks dla opornych

    Komedia
    Duża Scena19:00
    kup bilet

    komedia – Kto nie ma, nie płaci

    Komedia
    Mała Scena19:15
    kup bilet
  • 22

    Seks dla opornych

    Komedia
    Duża Scena19:00
    kup bilet

    komedia – Kto nie ma, nie płaci

    Komedia
    Mała Scena19:15
    kup bilet
  • 23

    Seks dla opornych

    Komedia
    Duża Scena19:00
    kup bilet

    komedia – Kto nie ma, nie płaci

    Komedia
    Mała Scena19:15
    kup bilet
  • 24

    Praktyka widzenia
    spektakl inspirowany „Teorią widzenia” Władysława Strzemińskiego

    Nowy i Młodzi
    Mała Scena17:15
    kup bilet

    Seks dla opornych

    Komedia
    Duża Scena18:00
    kup bilet
  • 25
  • 26

    Praktyka widzenia
    spektakl inspirowany „Teorią widzenia” Władysława Strzemińskiego

    Nowy i Młodzi
    Mała Scena10:00
    kup bilet
  • 27

    My, psy w kosmosie

    Dla dzieci
    Duża Scena09:00
    kup bilet

    My, psy w kosmosie

    Dla dzieci
    Duża Scena12:00
    kup bilet
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31

Pracownia Dramaturgiczna

 

Pracownia Dramaturgiczna to rodzaj naukowo-artystycznego think-tanku, założonego w 2016 roku na Wydziale Reżyserii i Dramaturgii (dawniej: Reżyserii Dramatu) Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie. Jest przestrzenią badania możliwości rozwoju dramaturgii w ramach struktur uczelnianych i instytucjonalnych, refleksji nad specyfiką dramaturga w polskim teatrze, monitorowania dramaturgicznego wrzenia, wyłapywania nowych impulsów, prądów i tendencji oraz poszukiwania strategii alternatywnych.  

W ramach łódzkiej odsłony Pracowni studenci III roku Wydziału Reżyserii Dramatu AST: Weronika Zajkowska, Piotr Sędkowski i Krzysztof Zygucki oraz aktorki i aktorzy Teatru Nowego podczas tygodniowych warsztatów przygotują trzy otwarte dla publiczności czytania performatywne. Sprawdzą potencjał pracy kolektywnej i poszukają przestrzeni dotychczas dostatecznie nieeksplorowanych w ramach działań teatralnych. 


Weronika Zajkowska
Studentka III roku na Reżyserii i Dramaturgii AST w Krakowie. Ukończyła studia na wydziale Artes Liberales na UW oraz studia na wydziale aktorstwa teatru lalek w AT.

Asystentka Anny Smolar przy spektaklu „Joga” w Narodowym Starym Teatrze im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie oraz Michała Zadary przy spektaklu dyplomowym “Oresteia” w AST w Krakowie zrealizowanym metodą SCRUM. Członkini kolektywu Synergie i Pracowni Dramaturgicznej AST. Współorganizowała powstałe we współpracy z Domem Norymberskim wydarzenie “Kobiece teksty dla teatru” (AST, maj 2022) oraz panel czytań performatywnych Pracowni Dramaturgicznej na 12. Forum Młodej reżyserii. Jako dramaturżka zadebiutowała w spektaklu „Cisza” w reżyserii Michała Zadary.

„BEZ TYTUŁU”
Tekst powstał w ramach zajęć prowadzonych przez Marię Spiss. Tematem zajęć było sięganie do osobistych historii, ja postanowiłam skonfrontować się w ramach tego zdania z historią życia mojej babci. W ten sposób powstał tekst, w którym spotykam moje wyobrażenia z rzeczywistością, przeszłość z domniemaną przyszłością, to co mogłoby się wydarzyć gdyby babcia zechciała sama siebie napisać.

Obsada: Dorota Ignatjew, Adam Mortas, Rozalia Rusak, Damian Sosnowski.


Piotr Sędkowski – aktor/pianista/reżyser – studiował grę na fortepianie na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy i w Birmingham Conservatoire, aktorstwo w Rose Bruford College w Londynie i Akademii Teatralnej w Warszawie. Aktualnie jest na III roku WRiD krakowskiej AST na specjalności reżyseria dramatu.
Występował w London Bargehouse, Oxford Arts Centre, Nowym Teatrze w Warszawie, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Stratford Circus i in. Współpracował z Vincentem Macaigne, Krystianem Lupą, Michikazu Matsune, Che Walkerem, Peterem Steinem, Krzesimirem Dębskim i in.
Asystował Michałowi Borczuchowi, Wojciechowi Farudze i Krystianowi Lupie.

Reżyserował wydarzenia performatywne w ramach wydarzenia Domu Norymberskiego w Krakowie „Kobiece Teksty dla Teatru” 2022, Forum Młodej Reżyserii 2022 (koncert performatywny na podstawie własnego tekstu P.) oraz Forum Młodej Reżyserii 2023 (prerformans na podstawie własnego tekstu Matka!). Członek Pracowni Dramaturgicznej.

„PAREZJA/POWTÓRZENIE”
Jakimi drogami przepływa przeze mnie post- trauma? Jakiego człowieka stworzyła? Czy mogę ją wyartykułować i opanować? „Parezja/Powtórzenie” to zapis procesu wydobywania traumatycznych zdarzeń mojej rodziny, które mogą mieć bezpośredni wpływ na moje życie w teraźniejszości. Parezja to próba spotkania osobistego wyznania i zdobytej wiedzy, pogodzenia ich oraz oswojenia. To także próba zobaczenia, jak wielkie zdarzenia dziejowe przenoszą się i konstytuują osobowość współczesnej jednostki. Egzamin powstał pod opieką prof. Grzegorza Niziołka w ramach zajęć z „Dramaturgii przestrzeni publicznej” na II roku WRD.

Obsada: Gracjan Kielar, Malwina Jelistratow, Łukasz Gosławski, Jolanta Jackowska, Paweł Audykowski.


Krzysztof Zygucki
Student III roku na wydziale Reżyserii i Dramaturgii AST w Krakowie. Ukończył prawo na UJ oraz filozofię na UP. Asystent Remigiusza Brzyka przy spektaklu “Chłopi” w Teatrze Ludowym w Krakowie oraz Michała Zadary przy spektaklu dyplomowym “Oresteia” w AST w Krakowie zrealizowanym metodą SCRUM. Członek kolektywu Synergie i Pracowni Dramaturgicznej AST. Współorganizował powstałe we współpracy z Domem Norymberskim wydarzenie “Kobiece teksty dla teatru” (AST, maj 2022) oraz panel czytań performatywnych Pracowni Dramaturgicznej na 12. Forum Młodej reżyserii. Laureat nagrody Debiut TR przyznanej podczas 13. Forum Młodej Reżyserii. W obecnym sezonie debiutuje jako dramaturg w Teatrze Barakah.

„PRZEMINĘŁO KRZYSIEK Z WIATREM”
Projekt skoncentrowany jest wokół listu, który napisałem w wieku 18 lat do Krzysztofa Zyguckiego lat 28. Miałem go otworzyć po 10 latach. Na scenie rekonstruuję swojego sobowtóra, tak jak pamiętałem 18-letniego Krzyśka i próbuje przypomnieć sobie, o czym on wtedy myślał, kim był i co mógł zapisać w liście. Spotkanie dwóch Krzyśków jest jakąś wersją rozmowy, którą mogliby ze sobą przeprowadzić, jeśli to spotkanie byłoby możliwe. Rozmowa, do której pomiędzy nimi dochodzi, to wynik fantazji na temat tego, czego 18-latek mógłby spodziewać się po 28-latku, oraz tego, jak ten starszy pamięta młodszego. Jedynym spotkaniem, którego nie zakłóciłaby pamięć i upływ czasu jest napisany 10 lat temu list.
Egzamin powstał pod opieką prof. Grzegorza Niziołka w ramach zajęć z „Dramaturgii przestrzeni publicznej” na II roku WRD.

Obsada: Antoni Włosowicz

Kurator projektu: Remigiusz Brzyk
Produkcja: Kamila Golik

KUP BILET