Men’s talk
Spektakl powstał z inicjatywy trzech studentów, z ich przyjaźni i łączącej ich pasji do teatru, literatury, kina i popkultury.
Tekst przedstawienia wyłonił się w trakcie kilku miesięcy rozmów, improwizacji, warsztatów. Jest on szczerą i osobistą próbą rozliczenia się ze stosunku do wyznawanych wartości, systemu edukacji artystycznej, środowiska teatralnego, płci jako konstruktu polityczno-obyczajowego.
MEN’S TALK to odpowiedź na znane już zjawisko MENSPLAININGU (opisane przez Rebeccę Solnit w eseju MAN EXPLAIN THINGS TO ME), kiedy to mężczyźni wyjaśniają świat – przede wszystkim kobietom i mniejszościom seksualnym.
Spektakl GRUPY KALIFORNIA to próba uchwycenia kondycji pokolenia, dla którego świat, jego dotychczasowe normy i ograniczenia stają się niewystarczające, zwyczajnie nieprawdziwe, pokolenia, dla którego płeć nie jest ograniczeniem, a w subwersywnym, genderowo-queerowym kontekście może redefiniować się jako wartość i inspiracja. Świadomość wyświechtania znaczeń nie zwalnia nas z poszukiwania odpowiedzi na pytanie czym jest męskość, jak buduje się tożsamość i czy potrzebne jest do tego oparcie w autorytetach. Mężczyźni objaśniają SOBIE świat. I ze sobą.
Scena teatru akademickiego jest swoistym NIGDZIE, światem POMIĘDZY. Już nie w szkole, jeszcze nie w teatrze, trzej studenci/aktorzy stoją na granicy dwóch światów próbując odkryć formę, która niosłaby treści, bez pozbawiania autentyczności i przyjemności. I właśnie ta ostatnia, PRZYJEMNOŚĆ, zdaje się być ich kamieniem filozoficznym.
___________
dramaturgia i reżyseria:
KATARZYNA WARNKEwspółpraca dramaturgiczna i reżyserska:
MACIEJ JASZCZYŃSKI (II WR)
współpraca reżyserska i ruch sceniczny:
TOMASZ WYGODA
reżyseria światła:
JACQULINE SOBISZEWSKI
muzyka:
LUBOMIR GRZELAK
scenografia:
KATARZYNA WARNKE i MAGDALENA KANIK
kostiumy:
MMC
step:
AGNIESZKA BRAŃSKA
projekcje:
JACQULINE SOBISZEWSKI i ALEKSANDRA HOUDA
projekt plakatu:
GLORIA WARDZAŁA-DESHUMKH
obsada (GRUPA KALIFORNIA):
MACIEJ ŁĄCZYŃSKI
DOMINIK RUBAJ
ADAM SZUSTAK
Przy spektaklu GRUPA KALIFORNIA pracowała pro publico bono ze względu na zaistniałą sytuację polityczną i finansową Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie.
czas trwania spektaklu: 90 minut