Don Juan

Autor

Molière

Tłumaczenie

Jerzy Radziwiłowicz

Reżyseria i opracowanie tekstu

Radosław Rychcik

Kostiumy, scenografia, reżyseria świateł

Łukasz Błażejewski

Muzyka

Michał Lis

Choreografia

Jakub Lewandowski

Inspicjentka

Agnieszka Choińska

Asystent reżysera

Michał Kruk

Identyfikacja graficzna

Ola Jasionowska

Premiera

26 lutego 2022 rok

Występują:

Malwina Jelistratow (Donna Elwira | Widmo)

Aleksandra Posielężna (Małgośka | Zakonnica)

Emilia Walus (debiut) (Karolka | Zakonnica)

Przemysław Dąbrowski (Biedak)

Łukasz Gosławski (Piotrek)

Paweł Kos (Don Juan)

Dariusz Kowalski (Don Luis)

Michał Kruk (Gusman | Don Alonso | Ksiądz)

Krzysztof Pyziak (Don Carlos | Ksiądz)

Piotr Seweryński (Pan Niedziela)

Bartosz Turzyński (Sganarel | Głos Posągu Komandora)

O spektaklu

Program spektaklu do pobrania w formacie pdf.

Uwodzi wszystkich – nie tylko kobiety. A może sam daje się uwieść wizji niemożliwej wolności?
W przewrotnej interpretacji Radosława Rychcika cyniczny manipulator, kłamca, kpiarz i bezbożnik odsłania drugie oblicze: niespełnionego Romea i niepokornego buntownika. Łowca serc i wrażeń szuka ideału. Znudzony libertyn pokazuje twarz człowieka zagubionego w walce o uwolnienie z okowów społecznych i religijnych zasad; kpiącego z zaściankowej moralności, burzącego porządek społeczny.

Bez sukcesu. Miłosny taniec ciał i dusz zamienia się w taniec śmierci, komedia staje się dramatem; Eros przegrywa z Tanatosem, a profanum z sacrum. O tym jest ta historia, która stale się przecież powtarza. O ludzkiej pysze, która bywa zarzewiem buntu. O winie i karze, zdradzie i o miłości, które nie mogą bez siebie istnieć. O złu, które przemawia językiem wzniosłych ideałów i żelaznych norm. O jednostce, która przegrywa z systemowym zakłamaniem.

Uwspółcześniona – choć jednak nie całkiem współczesna inscenizacja przenosi widzów w gorące czasy seksualnej rewolucji, przemian obyczajowych i moralnych, oraz w miejsce, w którym Don Juan Molière’a bywał jedynie przy okazji ożenków: do kościoła: miejsca, w którym kształtują się normy moralne, i uchylają bramy piekieł zarazem.

 

Czas trwania spektaklu: 1:25

 

PARTNERZY PREMIERY

Video

Recenzje

Cierpienia wiecznego playboya

Feliks Platowski - teatr-pismo.pl

Buntownik z wyboru

Michał Centkowski - „Newsweek”

guldapoleca: Don Juan

Przemek Gulda

Zagraj to jeszcze raz, wolniej

Jakub Moroz i Przemysław Skrzydelski - e-teatr.pl

REWOLUCJA BEZ REWELACJI

Anna Pajęcka - Miej Miejsce

Rocznicówka Rychcika

Piotr Olkusz - teatralny.pl

Don Juan w kościele. Festiwal bezbożności

Sylwia Krasnodębska - „Gazeta Polska”

ŚWIĘTOSZKOWATE REWERENCJE „DON JUANA”

Katarzyna Wojtysiak-Wawrzyniak - teatrologia.pl

Nudny i tani antyklerykalizm

Wiesław Kowalski - TEATR DLA WSZYSTKICH

Bezgraniczna nuda powtórzeń

Marta Zdanowska - dwutygodnik.com

Bądź z nami w kontakcie!

Zapisz się do newslettera Teatru Nowego im. Kazimierza Dejmka w Łodzi.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Teatr Nowy im. Kazimierza Dejmka w Łodzi, ul. Zachodnia 93, 90-402 w Łodzi w celu realizacji usługi newsletterowej obejmującej bieżące informowanie dotyczące repertuaru, nowości, sprzedaży biletów. Informacje na temat przetwarzania Pani/Pana danych osobowych dostępna jest na stronie Polityka Prywatności.