Czego nie widać
Autor:
Michael Frayn
Przekład:
Karol Jakubowicz i Małgorzata Semil
Reżyseria:
Paweł Dangel
Scenografia, kostiumy:
Paweł Dobrzycki
Asystentki scenografa:
Zuzanna Markiewicz, Agata Zalewska
Animacja:
Justyna Król
Pracowanie muzyczne:
Lena Ledoff
Asystent reżysera:
Paweł Audykowski
Inspicjentka:
Hanna Molenda
Premiera:
5 stycznia 2017 r., Duża Sala
Występują:
Magdalena Kaszewska (Poppy Norton Taylor)
Agnieszka Korzeniowska (Belinda Blaur)
Lucyna Szierok-Giel (Booke Ashton)
Katarzyna Żuk (Dotty Otley)
Paweł Audykowski (Garry Lejeune)
Przemysław Dąbrowski (Lloyd Dallas)
Dymitr Hołówko (Selsdon Mowbray)
Gracjan Kielar (Frederick Fellowes)
Krzysztof Pyziak (Tim Allgood)
O spektaklu
„To jest farsa. To jest teatr. To jest życie!” Te słowa wypowiada Lloyd Dallas, reżyser teatralny, usiłujący doprowadzić do końca chyba najdłuższą próbę generalną w jego karierze… Nazajutrz premiera. Przed zespołem kilka miesięcy podróży z tytułem po angielskiej prowincji. Gorączka życiowych problemów, które nieustannie wybijają aktorów z rytmu sztuki. Teatralna katastrofa wisi w powietrzu.
Czego nie widać Michaela Frayna to jedna z najchętniej wystawianych i oglądanych sztuk o teatrze i ludziach teatru. Nie bez powodu nazywana jest „farsą fars”, gdyż autor doprowadził swój tekst niemal do granic gatunku, z wirtuozerią pokazując i demaskując jego chwyty i reguły. To pełna angielskiego humoru, piętrzących się scenicznych i zakulisowych wypadków, rozegrana w brawurowym tempie opowieść o powstawaniu przedstawienia.
W nagraniu muzyki do spektaklu wzięli udział:
Lena Ledoff (piano) i Free Dimensions Trio w składzie:
Michał Kobojek – saksofon
Bartek Stępień – kontrabas
Przemysław Kuczyński – perkusja
W nagraniu muzyki wykorzystano utwór Chattanooga Choo Choo.
Autor muzyki – Harry Warren.
Tekst piosenki – Przemysław Dąbrowski.
czas trwania: 2 godziny i 40 minut z przerwa.
Specjalne podziękowania dla Pana Piotra Dzięcioła
Prezesa Opus Film Sp z o.o., za pomoc przy realizacji spektaklu.
Zdjęcia
Recenzje
Emocje widzów nie kłamią
Róża Augustyniak, Dziennik Łódzki
Lekkostrawny teatr podany z... sardynką
Renata Sas, Express Ilustrowany
Druga strona sceny
Natalia Chuszcz, Teatralia
Końca nie widać. Farsa w Teatrze Nowym
Izabela Adamczewska, Gazeta Wyborcza
W oleju i bez ikry
Piotr Olkusz, teatralny.pl