Regulamin
REGULAMIN
UCZESTNICTWA W WYDARZENIACH ARTSTYCZNYCH
W TEATRZE NOWYM IM. K. DEJMKA W ŁODZI
1. ZASADY OGÓLNE.
- Teatr Nowy im. K. Dejmka w Łodzi z siedzibą w Łodzi (90-402), ul. Zachodnia 93, wpisany do Rejestru Instytucji Kultury pod numerem RIK 20/94, posiadający numer NIP: 7240001801; numer REGON: 000279150, („Teatr”) jest samorządową (miejską) instytucją artystyczną, która prowadzi działalność w formie teatru i nie ma statusu przedsiębiorcy.
- Teatr, jako organizator wydarzeń kulturalnych, udostępnia prawo do udziału w tych wydarzeniach osobom, które posiadać będą ważny bilet (wejściówkę lub zaproszenie) na dane wydarzenie, który jest dokumentem upoważniającym do udziału w wydarzeniu osoby, która nim się posługuje, z ewentualnym obowiązkiem wykazania szczególnych uprawnień z tytułu korzystania z biletów w cenie promocyjnej lub ulgowej.
- Celem wejścia na salę widowiskową Teatru należy stawić się w miejscu wydarzenia z odpowiednim wyprzedzeniem oraz okazać obsłudze wydarzenia bilet z nieoderwanym od biletu kuponem kontrolnym lub e-bilet na urządzeniu mobilnym (telefon, tablet) oraz dokument upoważniający korzystania z biletów w cenie promocyjnej lub ulgowej lub okazać wejściówkę lub zaproszenie.
- Sprzedaż i dystrybucję biletów, jako dowodów upoważaniających do korzystania z usług kulturalnych, prowadzi Teatr poprzez kasy biletowe w budynku Teatru oraz on-line, z wykorzystaniem platformy zakupowej serwisu Bilety24.
- Dystrybucję wejściówek, jako dowodów upoważaniających do korzystania z usług kulturalnych, prowadzi Teatr poprzez kasy biletowe w budynku Teatru. Wejściówki (z wyłączeniem spektakli premierowych, specjalnych, sylwestrowych oraz gościnnych) sprzedawane na 15 minut przed spektaklem na wolne miejsca nienumerowane.
- Teatr nie ponosi odpowiedzialności za bilety uszkodzone lub zagubione przez Widza.
- Bilety nabyte w Teatrze nie mogą być w żaden sposób utrwalane lub poddawane przeróbkom (kopiowanie, przerabianie, skanowane).
- Bilety/ wejściówki na wydarzenia kulturalne nie są dokumentami imiennymi, ale dokumentami na okaziciela i uprawniają do wstępu na wydarzenie te osoby, które okażą bilet/ wejściówkę obsłudze Teatru.
- Osoba zainteresowana usługą kulturalną Teatru zobowiązana jest zapoznać się z niniejszym Regulaminem, gdyż warunki w nim zawarte stanowią integralną część umowy zawieranej z Teatrem na korzystania z usługi kulturalnej, wg jednego ze sposobów zawarcia umowy, opisanych w Regulaminie.
- Złożenie Zamówienia w trybie zakupu biletu on-line, jak i zakup biletów w kasie biletowej, jak i odbiór wejściówki są równoznaczne ze złożeniem oświadczenia Widza o wyrażeniu zgody na warunki Regulaminu.
- Jeśli Widz nie wyraża zgody na poniższe warunki, powinien zrezygnować z korzystania z usługi kulturalnej w Teatrze.
- Teatr jest administratorem danych osobowych Widzów. Teatr wykonuje obowiązki, o których mowa w 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), przez poprzez udostępnienie na swojej stronie internetowej stosownych informacji pod adresem: https://nowy.pl/polityka-prywatnosci/.
- Z Teatrem można szybko i efektywnie kontaktować się pod wskazanymi na stronie internetowej numerami jak i adresami kontaktowymi https://nowy.pl/kontakt/ w dni powszednie w godz. 8.00-16.00.
§ 2. ZASADY BEZPIECZEŃSTWA.
- Widz jest zobowiązany do przestrzegania obowiązujących w Teatrze zasad porządkowych powiązanych w szczególności z logistyką oraz bezpieczeństwem na terenie wydarzenia, a także do stosowania się do wytycznych personelu Teatru.
- Rekomenduje się zakup biletów drogą elektroniczną, a przy płatności w kasie z wykorzystaniem rozliczeń bezgotówkowych.
- Widzowie zobowiązani są do przestrzegania następujących zasad organizacji widowni:
a) zajmowania miejsc wyznaczonych na bilecie lub – w uzasadnionych przypadkach – miejsc wskazanych przez obsługę widowni Teatru. Teatr zobowiązuje się, że w przypadku zaistnienia konieczności zmiany miejsca, zapewni miejsce tej samej lub wyższej kategorii,
b) stosowania się do komunikatów i wskazówek obsługi widowni dotyczących przepływu publiczności. - W Teatrze nie ma możliwości przechowania bagażu.
- W celu uniknięcia kolejek i gromadzenia się widowni we foyer Teatru, Teatr w miarę możliwości będzie udostępniał Widzom widownię na 15 minut przed rozpoczęciem wydarzenia.
- W czasie przerw w czasie wydarzenia artystycznego preferowane będzie opuszczenie sali widowiskowej, celem jej przewietrzenia.
- W wydarzeniu kulturalnym nie może uczestniczyć Widz, który:
- znajduje się w stanie lub zachowuje się w sposób zagrażający bezpieczeństwu swojemu lub innych uczestników wydarzenia, obsługi lub minia Teatru;
- nie stosuje się do warunków zwartej Umowy o świadczenie usługi kulturalnej.
- Zasady uczestnictwa w wydarzeniu artystycznym lub przebywania na terenie Teatru mogą być uzupełniane lub zmieniane w każdym czasie, zgodnie z danymi ujawnionymi stronie www. Teatru.
- Każdy Widz powinien na bieżąco zapoznawać się z treścią tych regulacji.
§ 3. REPERTUAR TEATRU.
- Teatr ogłasza na swojej stronie internetowej repertuar z dwumiesięcznym wyprzedzeniem.
- Teatr zastrzega sobie prawo do zmian w repertuarze, o czym informuje na swojej stronie internetowej.
§ 4. ZASADY UDZIAŁU W WYDARZENIACH KULTURALNYCH W TEATRZE.
- Aby uczestniczyć w wydarzeniu kulturalnym w Teatrze jako Widz, należy posiadać dokument legitymujący do skorzystania z usługi w tym: zaproszenie, wejściówkę lub bilet oraz okazać ten dokument obsłudze wydarzenia.
- Bilety uprawniające do udziału w wydarzeniu kulturalnym Teatru można kupić:
a) osobiście – w kasie Teatru (płatność gotówką lub kartą VISA, Mastercard, American Express);
b) przez platformę zakupową on-line serwisu Bilety24 z wykorzystaniem okienka: „Kup bilet” umieszczonego przy każdym wydarzeniu na stronie www Teatru w zakładce „Repertuar”. Zasady zakupu biletów w tym trybie podane są w Regulaminie świadczenia usług elektronicznych (https://www.bilety24.pl/cms/regulamin). - Można zarezerwować prawo do udziału w danym wydarzeniu kulturalnym, podając następujące dane osobowe: imię, nazwisko, nr telefonu, adres e-mail, poprzez:
a) zgłoszenie rezerwacji osobiście w kasie Teatru,
b) zgłoszenie rezerwacji telefonicznie dzwoniąc na numer 42 636 05 92 (Kasa Teatru) oraz 42 630 20 86 (Biuro Organizacji Widowni i Reklamy)
c) poprzez pocztę elektroniczną, zgłaszając rezerwację na adres: bilety@nowy.pl. - Bilety zarezerwowane na wydarzenia odbywające się w Teatrze należy wykupić na podstawie systemowego potwierdzenia rezerwacji w terminie dwóch tygodni od dokonania rezerwacji, nie później niż na tydzień przed spektaklem, gdy rezerwacja została złożona w okresie krótszym niż 20 dni przed wydarzeniem. Nie dotyczy to terminów wskazanych przez pracownika przyjmującego rezerwację w trybie indywidualnych ustaleń.
Płatności można dokonać osobiście w kasie lub przelewem na rachunek bankowy Teatru podane w systemowym potwierdzeniu rezerwacji lub na stronie https://nowy.pl w zakładce „Kontakt”.
- Rezerwacja trwa do momentu jej opłacenia. Nie dotyczy to rezerwacji grupowych szkolnych i przedszkolnych, gdzie w terminie dwóch tygodni od systemowego potwierdzenia rezerwacji wymagane jest opłacenie puli min. 90% miejsc (w cenie biletu). W następstwie zapłaty generowane są bilety (grupowy A4 lub pojedyncze blankiety, zgodnie z indywidualnymi ustaleniami) oraz dokument potwierdzający transakcję (paragon lub faktura, zgodnie z indywidualnymi ustaleniami). Reszta miejsc z zarezerwowanej puli oczekuje na opłacenie w kasie do dnia spektaklu, zgodnie z rzeczywistym stanem osobowym. Bilet grupowy nie podlega zwrotowi ani korekcie.
Nieopłacona rezerwacja biletów anulowana jest automatycznie: po dwóch tygodniach od momentu jej dokonania, ale nie później niż na tydzień przed terminem prezentacji spektaklu.
- Odbiór biletów w kasie Teatru odbywa się na podstawie numeru rezerwacji oraz imienia i nazwiska osoby rezerwującej. Bilety mogą być odbierane w kasie Teatru od wtorku do soboty w godzinach otwarcia kasy (tj. bez poniedziałków, niedziel i świąt państwowych wolnych od pracy) lub w dniu wydarzenia, nie później niż na 30 minut przed rozpoczęciem spektaklu. Teatr nie ponosi odpowiedzialności w przypadku przekazania przez Widza numeru rezerwacji osobie nieuprawnionej.
- Teatr nie przewiduje odrębnego miejsca do wydawania biletów z rezerwacji. Wydawanie biletów z rezerwacji odbywa się łącznie z obsługą sprzedaży biletów (jedna kasa biletowa) stąd zaleca się, aby Widz dokonał odbioru najpóźniej do 30 (trzydzieści) minut przed rozpoczęciem spektaklu.
- Faktura za bilety może być wystawiona wyłącznie na życzenie Widza, na osobę lub firmę, która dokonała zakupu biletów, po podaniu danych osobowych do faktury, takich jak: imię i nazwisko i adres, firma podmiotu, numer NIP, w terminie określonym przez odrębne przepisy. Faktura na osobę prywatną może być wystawiona na podstawie oryginału paragonu fiskalnego po dokonaniu sprzedaży biletów, ale nie później niż w terminach wynikających z ogólnie obowiązujących przepisów dotyczących podatku od towarów i usług VAT. Faktura VAT na firmę może być wystawiona w chwili sprzedaży biletów. Widz powinien o tym poinformować kasjera przed rozpoczęciem sprzedaży, a w przypadku płatności przelewem – przed dokonaniem przelewu. Po wydrukowaniu paragonu fiskalnego, wystawienie faktury na firmę nie będzie możliwe.
- Sprzedaż biletów i wejściówek odbywa się według cennika dostępnego w kasie Teatru oraz na stronie: https://nowy.pl/bilety/. Wszystkie ceny biletów i wejściówek zawierają podatek VAT i podane są w
- Teatr sprzedaje bilety w cenach normalnych, ulgowych oraz specjalnych. Wysokość zniżki może być zmienna w zależności od repertuaru. Ceny biletów podawane są na stronie internetowej Teatru w zakładce „Bilety” oraz przy danej pozycji repertuarowej dla zakupów on-line (poprzez system sprzedaży Bilety24). Specjalne warianty cenowe dostępne są w sprzedaży kasowej oraz promocyjne z zastosowaniem kodów – dla zakupów on-line.
- Teatr sprzedaje wejściówki w cenach regularnych.
- Bilety ulgowe na wybrane przez Teatr wydarzenia przysługują: emerytom, rencistom, osobom z niepełnosprawnością i ich opiekunom, dzieciom (do 18 roku życia), uczniom i studentom (do 26 roku życia), pracownikom instytucji oświatowych i kulturalnych, członkom stowarzyszeń twórczych, z tym, że dla skorzystania ze zniżek koniecznym jest. legitymowanie się ważnym dokumentem uprawniającym do zniżki, ze względu na w.w. status.
- Bilety ze zniżką z tytułu uczestnictwa Teatru w programach zniżkowych, np. Karta Dużej Rodziny, przysługują osobom legitymującym się ważnym dokumentem uprawniającym do zniżki.
- Wysokość zniżki jest zmienna w zależności od repertuaru. Wysokość przyznanej zniżki podawana jest jako cena na biletu ulgowego przy każdej z pozycji repertuarowej.
- Uprawniania osób, które zakupiły bilety ulgowe lub ze zniżką z tytułu uczestnictwa Teatru w programach zniżkowych ustalane są w oparciu o ważny dokument uprawniający do ulgi / zniżki, który winien być okazany najpóźniej w chwili weryfikowania prawa wejścia na widownię przez biletera. W przypadku braku prawa do ulgi / zniżki, osoby zobowiązane są do dokonania w kasie stosownej dopłaty do ceny biletu normalnego lub nie zostaną wpuszczone na widownię, bez prawa zwrotu zapłaconej ceny biletu.
- W trakcie trwania spektaklu zabronione jest wykonywanie zdjęć, filmowanie, rejestracja dźwiękowa oraz używanie telefonów komórkowych oraz innych urządzeń mogących zakłócić odbiór wydarzeń.
- W czasie wydarzenia kulturalnego obowiązuje zakaz odbierania telefonów i obowiązuje nakaz ich wyciszenia, jak i nie prowadzenie głośnych rozmów, lub zachowania zakłócającego odbiór wydarzenia przez innych uczestników.
- W przypadku spóźnienia się Widza na wydarzenie grane na Małej Scenie, Widz nie zostanie wpuszczony na salę widowiskową i może nie uczestniczyć w wydarzeniu kulturalnym i wówczas nie ma prawa do zwrotu zapłaconej ceny za niewykorzystany z tego tytuł bilet. W przypadku spóźnienia się Widza na wydarzenie grane na Dużej Scenie, Widz zostanie wpuszczony na salę widowiskową, jeżeli będzie taka możliwość, w pierwszym dogodnym momencie oraz zobowiązany będzie do zajęcia miejsca wskazanego przez obsługę Teatru na balkonie, które może nie odpowiadać miejscu wskazanemu na bilecie i o powyższym decyduje obsługa wydarzenia. Jeśli Widz nie skorzysta z tej propozycji, Widz nie zostanie wpuszczony na salę widowiskową i może nie uczestniczyć w wydarzeniu kulturalnym i wówczas nie ma prawa do zwrotu zapłaconej ceny za niewykorzystany z tego tytuł bilet.
- W przypadku okazania przez Widza biletu z oderwanym kuponem kontrolnym, Widz nie zostanie wpuszczony na salę widowiskową i nie może uczestniczyć w wydarzeniu kulturalnym i nie ma prawa do zwrotu zapłaconej ceny za niewykorzystany z tego tytuł biletu.
- W przypadku niestawienia się Widza na wydarzenie, Widz nie ma prawa do zwrotu zapłaconej ceny za niewykorzystany z tego tytuł bilet.
- W przypadku stawienia się Widza na wydarzenie w stanie wskazującym na pozostawanie pod wpływem środków zaburzających kontrolę (środków odurzających) lub zachowania się naruszającego zasady bezpieczeństwa, jak i zasady współżycia społecznego, Widz nie zostanie wpuszczony na salę widowiskową i nie może uczestniczyć w wydarzeniu kulturalnym i nie ma prawa do zwrotu zapłaconej ceny za niewykorzystany z tego tytuł bilet.
- W przypadku odwołania wydarzenia, środki za bilet podlegają zwrotowi w pełniej kwocie w kasie lub na podany przez Widza rachunek bankowy, zaś warunkiem zwrotu środków jest okazanie w kasie oryginału biletu zakupionego w kasie lub przywołanie numeru zamówienia w przypadku zakupu biletu na platformie zakupowej serwisu Bilety24.
§ 5. ZWROT BILETÓW.
- Poprzez „Zwrot biletu” należy rozumieć rozwiązanie za porozumieniem stron Umowy o usługę kulturalną zawartą w trybie zakupu biletu w kasie.
- Bilety zakupione z wykorzystaniem platformy zakupowej serwisu Bilety24, jak i bilety grupowe nie podlegają zwrotowi.
- Rozwiązanie Umowy o usługę kulturalną powoduje ze strony Teatru zwrot pieniędzy za bilet we wpłaconej przez Widza kwocie gotówką w kasie Teatru lub przelewem na rachunek bankowy podany przez Widza (przy czym w związku z obecną sytuacją epidemiologiczną preferowana jest forma bezgotówkowa), zaś ze strony Widza utratę prawa uczestniczenia w wydarzeniu.
- Rozwiązanie Umowy o usługę kulturalną wymaga:
- zgody Teatru,
- wylegitymowania się przez Widza dowodem zakupu biletu (bilet wraz z paragonem lub bilety z fakturą),
- zachowania terminu do wystąpienia Widza na rozwiązanie umowy: co najmniej 7 dni przed datą wydarzenia
- Teatr nie prowadzi wymiany biletów, rozumianych jako zmiana rodzaju wydarzenia lub terminu wydarzenia, na inny niż widnieje na bilecie.
§ 6. REKLAMACJE.
- Reklamacja może zostać złożona: pisemnie, w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej z wykorzystaniem danych adresowych: w Łodzi (90-402), ul. Zachodnia 93 na adres e-mail bilety@nowy.pl
- Zaleca się podanie w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, (2) oczekiwanego sposobu rozpoznania reklamacji, (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Teatr.
- Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty) związane z przedmiotem reklamacji. Teatr może także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Teatr.
- Teatr ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
§ 7. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW.
- Niniejszy § 7 Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte są skierowane i tym samym wiążą wyłącznie klienta zawierającego Umowę o usługę kulturalną niebędącego konsumentem.
- Odpowiedzialność Teatru w stosunku do klienta, o którym mowa w ust.1, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny z tytułu zakupu biletów, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez tego klienta w stosunku do Teatru, w tym także w przypadku braku zawarcia Umowy o usługę kulturalną lub niezwiązanych z Umową o usługę kulturalną. Teatr ponosi odpowiedzialność w stosunku do tego klienta tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści.
- Wszelkie spory powstałe pomiędzy Teatrem a klientem, o którym mowa w ust.1, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Teatru.
§ 8. ZMIANA REGULAMINU.
- W przypadku dokonania zmian w Regulaminie, Teatr udostępni tekst jednolity Regulaminu poprzez publikację na stronie internetowej, jak w § 9 pkt 1 oraz przy kasie biletowej.
- Zmiana Regulaminu wchodzi w życie z upływem 14 dni od dnia wysłania informacji o zmianie.
§ 9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
- Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających z możliwości zakupu biletów, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej.
- Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej nowy.pl w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie.
- Wszelkie umowy z Teatrem zawierane są w języku polskim.
- Regulamin stanowi wzorzec umowny w rozumieniu art. 384 § 1 ustawy kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 2022, poz. 1360 ze zm.).
- Prawem właściwym dla Umowy jest prawo Rzeczpospolitej Polskiej, a sądami, sądy powszechne w Rzeczpospolitej Polskiej, chyba że co innego wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 1 września 2023 rok.