Czego nie widać

Spektakl archiwalny
Spektakl archiwalny

Autor:

Michael Frayn

Przekład:

Karol Jakubowicz i Małgorzata Semil

Reżyseria:

Paweł Dangel

Scenografia, kostiumy:

Paweł Dobrzycki

Asystentki scenografa:

Zuzanna Markiewicz, Agata Zalewska

Animacja:

Justyna Król

Pracowanie muzyczne:

Lena Ledoff

Asystent reżysera:

Paweł Audykowski

Inspicjentka:

Hanna Molenda

Premiera:

5 stycznia 2017 r., Duża Sala

Występują:

Magdalena Kaszewska (Poppy Norton Taylor)

Agnieszka Korzeniowska (Belinda Blaur)

Lucyna Szierok-Giel (Booke Ashton)

Katarzyna Żuk (Dotty Otley)

Paweł Audykowski (Garry Lejeune)

Przemysław Dąbrowski (Lloyd Dallas)

Dymitr Hołówko (Selsdon Mowbray)

Gracjan Kielar (Frederick Fellowes)

Krzysztof Pyziak (Tim Allgood)

O spektaklu

„To jest farsa. To jest teatr. To jest życie!” Te słowa wypowiada Lloyd Dallas, reżyser teatralny, usiłujący doprowadzić do końca chyba najdłuższą próbę generalną w jego karierze… Nazajutrz premiera. Przed zespołem kilka miesięcy podróży z tytułem po angielskiej prowincji. Gorączka życiowych problemów, które nieustannie wybijają aktorów z rytmu sztuki. Teatralna katastrofa wisi w powietrzu.

Czego nie widać Michaela Frayna to jedna z najchętniej wystawianych i oglądanych sztuk o teatrze i ludziach teatru. Nie bez powodu nazywana jest „farsą fars”, gdyż autor doprowadził swój tekst niemal do granic gatunku, z wirtuozerią pokazując i demaskując jego chwyty i reguły. To pełna angielskiego humoru, piętrzących się scenicznych i zakulisowych wypadków, rozegrana w brawurowym tempie opowieść o powstawaniu przedstawienia.

W nagraniu muzyki do spektaklu wzięli udział:
Lena Ledoff (piano) i Free Dimensions Trio w składzie:
Michał Kobojek – saksofon
Bartek Stępień – kontrabas
Przemysław Kuczyński – perkusja

W nagraniu muzyki wykorzystano utwór Chattanooga Choo Choo.
Autor muzyki – Harry Warren.
Tekst piosenki – Przemysław Dąbrowski.

czas trwania: 2 godziny i 40 minut z przerwa.

Specjalne podziękowania dla Pana Piotra Dzięcioła
Prezesa Opus Film Sp z o.o., za pomoc przy realizacji spektaklu.

Recenzje

Emocje widzów nie kłamią

Róża Augustyniak, Dziennik Łódzki

Lekkostrawny teatr podany z... sardynką

Renata Sas, Express Ilustrowany

Druga strona sceny

Natalia Chuszcz, Teatralia

Końca nie widać. Farsa w Teatrze Nowym

Izabela Adamczewska, Gazeta Wyborcza

W oleju i bez ikry

Piotr Olkusz, teatralny.pl

[FM_form id="1"]